April 3, 2019— Inuit-Crown Partnership Committee releases national Inuit housing strategy and continues progress on shared priorities
Prime Minister Justin Trudeau, President Natan Obed of Inuit Tapiriit Kanatami, Cabinet ministers, and Inuit leaders today gathered for a meeting of the Inuit-Crown Partnership Committee to review progress and set priorities for the third year of the Committee.
During the meeting, the Prime Minister and Committee members reflected on the important progress made this past year. These accomplishments include:
- The release of the co-developed Inuit Nunangat Housing Strategy, which will help improve housing conditions across Inuit regions of Canada, and develop Inuit-led housing solutions that reflect Inuit lifestyles, traditions, and culture.
- The endorsement of the Inuit Tuberculosis Elimination Framework – and joint commitment to eradicate tuberculosis among Inuit by 2030.
- The co-development of the Indigenous Early Learning and Child Care Framework, which will help ensure Inuit children and young people can access the care and education they need to succeed.
Over the last year, the Government of Canada and Inuit Tapiriit Kanatami have also taken important steps toward reconciliation, including the Government of Canada’s apology to Ahiarmiut Inuit for their forced relocation; the Prime Minister’s apology on behalf of the government for its management of the tuberculosis epidemic from the 1940s to the 1960s; and the launch of the Nanilavut Initiative to help Inuit find lost loved ones.
In addition, the Committee established its first work plan focused on the environment and climate change, and furthered its efforts to protect the ocean, including signing the Pikialasorsuaq Joint Leaders Statement. Through this statement, the Government of Canada and Inuit leaders are committing to work in partnership together, and with the governments of Denmark and Greenland, to protect Pikialasorsuaq – an open-water area surrounded by ice in northern Baffin Bay, between Canada and Greenland.
The Committee also began work to establish new areas of focus for its third year, including continuing to address infrastructure gaps in Inuit Nunangat.
The Inuit-Crown Partnership Committee reflects a firm commitment to a renewed Inuit-Crown relationship and to reconciliation based on recognition of rights, respect, cooperation, and partnership.
Today’s meeting was co-chaired by Prime Minister Justin Trudeau, ITK President Natan Obed. Inuit leaders in attendance were: NTI President Aluki Kotierk; Nunatsiavut Government President Johannes Lampe; and Inuvialuit Regional Corporation Chair and CEO Duane Smith. Ministers of the Crown in attendance were: the Honourable Carolyn Bennett, Minister of Crown-Indigenous Relations; the Honourable Seamus O’Regan, Minister of Indigenous Services Canada; the Honourable Pablo Rodriguez, Minister of Heritage Canada; the Honourable Catherine McKenna, Minister of Environment and Climate Change; the Honourable Ginette Petitpas-Taylor, Minister of Health; the Honourable Jonathan Wilkinson, Minister of Fisheries, Oceans and the Canadian Coast Guard. Observers at the meeting were NIYC President Ruth Kaviok; Pauktuutit Inuit Women of Canada President, Rebecca Kudloo; and ICC-Canada President Monica Ell-Kanayuk.
“Since 2017, Inuit leaders and federal ministers have been working together to renew the Inuit-Crown relationship, advance reconciliation, and create prosperity for all Inuit. We’re committed to finding community-owned, community-driven solutions, like the new housing strategy, which has been designed by Inuit in partnership with the federal government, and will be delivered by Inuit. Together, we are partners in building a brighter future for communities across Inuit Nunangat, and for all Canadians.”
—The Rt. Hon. Justin Trudeau, Prime Minister of Canada
“Reliable access to housing is foundational to Inuit health and well-being. The collaboration with the federal government on the National Inuit Housing Strategy which is being released today seeks to improve housing conditions across Inuit Nunangat and ensure better outcomes through greater Inuit self-determination and control.”
—President Natan Obed, Inuit Tapiriit Kanatami
- Other key achievements in year two of the Committee include:
- The Inuit-Crown Partnership Committee was created in February 2017 with the signing of the Inuit Nunangat Declaration on Inuit-Crown Partnership. It is founded on the principle that an equal partnership between Inuit and the Crown is essential to the reconciliation process.
- The Committee is co-chaired by the Prime Minister and the president of Inuit Tapiriit Kanatami. Members include federal cabinet ministers and the elected leaders of the Nunatsiavut Government, Nunavut Tunngavik Inc., Inuvialuit Regional Corporation, and Makivik Corporation.
- The Committee also includes as observers the presidents of the National Inuit Youth Council, Pauktuutit Inuit Women of Canada, and the Inuit Circumpolar Council Canada.
- Pikialasorsuaq, also known as the North Water Polynya, is one of the world’s most productive ocean ecosystems – supporting an abundance of marine mammals, including narwhal, walrus, seals, and polar bears, as well as seabirds and a variety of fish.
- According to Canada’s Changing Climate Report, both past and future warming in Canada is, on average, about double the magnitude of global warming. Northern Canada has warmed and will continue to warm at more than double the global rate.
- Inuit Housing Strategy
- Inuit Nunangat Declaration on Inuit-Crown Partnership
- Prime Minister of Canada and President of Inuit Tapiriit Kanatami announce the Inuit-Crown Partnership Committee
- ICPC – Year 2 news release
- Canada advances reconciliation with historic apology to the Ahiarmiut
- Prime Minister delivers apology to Inuit for the federal government’s management of tuberculosis epidemic from the 1940s-1960s
- Tuberculosis Elimination Framework Released
- The Nanilavut Initiative
- Budget 2019 – Supporting Inuit Priorities
PMO Media Relations: [email protected]
This document is also available at https://pm.gc.ca/
ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᖏᑕ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖏᑦ ᓴᖅᑮᕗᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᐃᓄᐃᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᑎᑕᐅᕙᓪᓕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᒥᖅᑲᖅᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᓯᕗᓪᓕᖅᐸᐅᑎᑕᐅᖁᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᓂ
ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᖅ ᔭᔅᑎᓐ ᑐᕉᑑ, ᐊᖏᔪᖅᑳᖅ ᓇᐃᑖᓐ ᐆᐱᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᒃᑯᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ, ᒥᓂᔅᑕᐃᑦ ᑲᑎᒪᔨᖏᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᐃᑦ ᓯᕗᓕᖅᑎᒋᔭᖏᑦ ᑲᑎᓐᓂᖃᓚᐅᕐᒪᑕ ᐅᓪᓗᒥ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᕐᒧᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖏᑦ ᑲᑎᒪᔾᔪᑎᖃᕐᓗᑎᒃ ᕿᒥᕐᕈᐃᓂᐊᕐᓂᕐᒥᓐᓄᑦ ᓯᕗᒻᒧᒃᐸᓪᓕᐊᓯᒪᓂᐅᔪᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᓯᕗᓪᓕᖅᐸᐅᑎᑕᐅᖁᔭᒥᓐᓂᒃ ᐋᖅᑮᓯᒪᓕᕐᓂᐊᕐᖢᑎᒃ ᐱᖓᔪᕆᓪᓗᒍ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖑᓪᓗᑎᒃ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕐᓂᒥᓐᓄᑦ.
ᑲᑎᒪᓂᖃᕐᖢᑎᒃ, ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᓄᑦ ᐃᓚᒋᔭᐅᔪᐃᑦ ᕿᒥᕐᕈᐃᓚᐅᖅᐳᑦ ᐱᒻᒪᕆᐅᔪᑎᒍᑦ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᕐᓂᕐᒥᓐᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᖃᑎᒌᓐᓂᕐᒥᓐᓂ ᑕᕝᕙᓂ ᐅᑭᐅᒥ. ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐱᓕᕆᐊᖑᓯᒪᓕᖅᑐᑦ ᒪᑯᓂᖓ ᐃᓚᖃᖅᐳᑦ:
- ᓴᖅᑭᑕᐅᓯᒪᓕᓚᐅᕐᓂᖏᑦ ᑲᑐᔾᔨᓪᓗᑎᒃ ᐋᖅᑭᒃᓱᐃᓂᐅᓚᐅᖅᑐᓄᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᖓᓐᓂ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᓂᒃ, ᐃᑲᔪᕈᑎᐅᓕᕐᓂᐊᕐᖢᑎᒃ ᐱᐅᓯᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒥ ᖃᓄᐃᓕᖓᓐᓂᐅᔪᓂᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᕆᔭᖏᑕ ᐃᓗᐊᓂ ᑲᓇᑕᒥ, ᐊᒻᒪᓗ ᐋᖅᑮᓯᒪᓕᕐᓂᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᓄᓐᓂᒃ ᓯᕗᓕᖅᑎᖃᕐᓗᑎᒃ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒥ ᐋᖅᑭᒋᐊᕈᑎᒃᓴᐅᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᑕᑯᒃᓴᐅᑎᑦᑎᓯᒪᓗᑎᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᐃᓅᓯᖓᓐᓂᒃ, ᐃᓕᖅᑯᓯᖏᓐᓂᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ᐱᐅᓯᑐᖃᕆᔭᖏᓐᓂᒃ.
- ᐃᑲᔪᖅᓱᒐᐅᓂᖓᓄᑦ ᐊᑎᓕᐅᖅᑕᐅᓯᒪᓕᕐᓂᖓᑕ ᐃᓄᐃᑦ ᐳᕙᒡᓕᓕᖅᐸᓐᓂᖏᑦ ᐃᓱᓕᑎᑕᐅᓯᒪᓕᖁᓪᓗᒍ ᑐᖖᒐᕝᕕᓕᐊᖑᓯᒪᔪᑦ – ᐊᒻᒪᓗ ᑲᑐᔾᔨᓂᖃᖅᑐᑎᒃ ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᖃᕐᓂᕐᓄᑦ ᐳᕙᒡᓗᓕᖃᑦᑕᕐᓂᕐᒥᒃ ᓄᖑᑎᑦᓯᓯᒪᓕᕈᒪᓂᕐᒧᑦ ᐅᑭᐅᖓ 2030 ᓯᕗᕐᖓᓂ.
- ᐃᑲᔪᖅᑎᒌᒃᑐᑎᒃ ᐋᖅᑭᒃᓱᐃᓂᐅᔪᑦ ᓄᓇᖃᖅᑳᕐᓯᒪᔪᐃᑦ ᐃᓕᓐᓂᐊᓕᓵᖅᑐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐸᐃᕆᕝᕕᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᖁᑎᖏᑦ, ᐃᑲᔪᕈᑎᐅᓯᒪᓕᕐᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᓱᕈᓯᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᒪᒃᑯᒃᑐᖏᑦ ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᓕᕐᕕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓕᓐᓂᐊᕈᑎᖃᕈᓐᓇᖁᓪᓗᒋᑦ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᕈᑎᒋᓗᒋᑦ ᐃᖏᕐᕋᓂᖃᑦᓯᐊᕈᑎᒃᓴᓂᒃ ᐱᓯᒪᓕᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂ.
ᐅᑭᐅᖅ ᐊᑐᖅᐸᓪᓕᐊᓂᖓᓂ, ᑲᓇᑕᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᒃᑯᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᐱᒻᒪᕆᐅᑎᐅᓪᓗᑎᒃ ᐱᓕᕆᓂᖏᑦ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᓯᒪᓕᓚᐅᕐᒥᔪᑦ ᓴᐃᒻᒪᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕋᔭᕐᓂᕐᒥ ᐱᓕᕆᐊᓂ, ᐃᓚᖃᖅᑎᓪᓗᒋᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᒪᒥᐊᕝᕕᖃᓚᐅᕐᓂᖏᓂᒃ ᐊᕼᐃᐊᕐᒥᐅᑦ ᐃᓄᖏᓐᓄᑦ ᓄᒃᑎᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᓚᐅᕐᓂᕐᒥᓐᓄᑦ; ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᑉ ᐱᔾᔪᑎᒋᓯᒪᓪᓗᒋᑦ ᒐᕙᒪᐅᔪᑦ ᒪᒥᐊᓐᓂᖃᓚᐅᕐᐳᖅ ᐊᐅᓚᑦᓯᓂᐅᓚᐅᖅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐳᕙᒡᓗᓕᖃᑦᑕᕐᖢᑎᒃ ᐋᓐᓂᐊᖃᓕᖅᓯᒪᓕᓚᐅᖅᑐᓂᑦ ᐅᑭᐅᖏᑦ 1940-ᐃᓂᑦ 1960-ᐃᓄᑦ ᐊᑐᖅᑎᓪᓗᒋᑦ; ᐊᒻᒪᓗ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓂᕐᓄᑦ ᓇᓂᓚᕗᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᒥᒃ ᐃᑲᔪᕈᑎᒃᓴᐅᓪᓗᓂ ᐃᓄᓐᓄᑦ ᕿᓂᓕᖅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐃᓚᒋᔭᒥᓐᓄᑦ ᐊᓯᐅᔨᓯᒪᓕᓚᐅᖅᑕᒥᓐᓂᒃ.
ᐊᒻᒪᓗᒃᑲᓐᓂᖅ, ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᓚᐅᕆᕗᑦ ᓯᕗᓪᓕᖅᐹᕆᓪᓗᒋᑦ ᐱᓕᕆᐊᓄᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᒥᓐᓂᒃ ᑐᕌᖓᑎᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐊᕙᑎᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓯᓚᐅᑉ ᐊᓯᔾᔨᖅᐸᓪᓕᐊᓂᖓᓄᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᕐᖢᑎᒃ ᐱᓕᕆᓂᐅᔪᓄᑦ ᑕᕆᐅᖅ ᒥᐊᓂᕆᔭᐅᓯᒪᓕᖁᓪᓗᒍ, ᐃᓚᖃᖅᑎᓪᓗᒋᑦ ᐊᑎᓕᐅᕆᓯᒪᓕᓚᐅᕐᓂᕐᓂᒃ ᐱᑭᐊᓚᓱᐊᕐᓱᐊᖅ ᑲᑐᔾᔨᓂᖃᖅᑐᑎᒃ ᓯᕗᓕᖅᑎᒋᔭᐅᔪᑦ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᕆᔭᖏᓂᒃ. ᑖᒃᑯᑎᒎᓇᖅ ᐅᖃᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑎᒍᑦ, ᑲᓇᑕᒥ ᒐᕙᒪᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᐃᑦ ᓯᕗᓕᖅᑎᒋᔭᖏᑦ ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᖃᓕᖅᓯᒪᕗᑦ ᐃᑲᔪᖅᑎᒌᒃᓗᑎᒃ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᐊᕐᓂᕐᒥᓐᓂᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ᒐᕙᒪᒋᔭᐅᔪᓂᒃ ᑎᓐᒫᒃᒥ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑯᑭᑦᑐᓂ, ᒥᐊᓂᖅᓯᓯᒪᓕᕆᐊᕐᓂᕐᒥ ᐱᑭᐊᓚᓱᐊᕐᓱᐊᖅᒥᒃ – ᖁᐊᕈᓐᓇᖖᒋᑦᑐᓂ ᑕᕆᐅᒥᒃ ᐊᕙᑕᖏᖅᑕᐅᓯᒪᓪᓗᓂ ᓴᓐᓂᕈᑎᐅᑉ ᐅᐊᖕᓇᖓᓂᑦ, ᐊᑯᓐᓂᖏᓃᑦᑐᒥ ᑲᓇᑕᐅᑉ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑯᑭᑦᑐᐃᑦ ᓄᓇᕐᔪᐊᖏᑕ.
ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᕆᐊᓕᓚᐅᕐᒥᔪᑦ ᓄᑖᓂᒃ ᑐᕌᕐᕕᒋᓕᕐᓂᐊᖅᑕᒥᓐᓂᒃ ᐱᒋᐊᖅᓯᒪᓕᖅᑎᑦᑎᓂᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᐱᖓᔪᕆᓕᖅᑐᒍ ᐅᑭᐅᕆᔭᖓᓂ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᐅᔪᓂ, ᐃᓚᖃᖅᑎᓪᓗᒋᑦ ᐱᓕᕆᕝᕕᐅᔪᓄᑦ ᐃᓚᑰᓂᖃᕐᕕᐅᔪᓂᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᖓᓐᓂ ᐱᓕᕆᐊᖃᕐᓂᐅᔪᓄᑦ ᑲᔪᓯᑎᑦᑎᓯᒪᖁᓪᓗᒋᑦ.
ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᕐᒧᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖏᑦ ᑕᑯᒃᓴᐅᑎᑦᓯᓯᒪᕗᑦ ᓄᑕᐅᓕᕆᐊᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓪᓗᓂ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᐅᓕᖅᑐᓄᑦ ᐱᓕᕆᓂᖃᕐᓂᐊᕐᓂᕐᒥᓐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓴᐃᒻᒪᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕐᓂᐊᕐᓂᕐᓄᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᖃᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓪᓗᑎᒃ ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓯᒪᓕᕐᓂᖏᑕ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᒋᔭᐅᔪᑦ, ᐅᐱᒋᑐᕋᐅᑦᓯᐊᕐᓗᑎᒃ, ᐱᓕᕆᐊᖃᖃᑎᒌᒃᓗᑎᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ᐃᑲᔪᖃᑎᒌᒃᓗᑎᒃ ᐱᓕᕆᓂᖃᕐᓂᐊᕐᓂᕐᒥᓐᓂᒃ.
“ᑕᐃᒪᖖᒐᓂᑦ 2017 ᐅᑭᐅᖓᓂ, ᐃᓄᐃᑦ ᓯᕗᓕᖅᑎᒋᔭᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᓐᓂ ᒥᓂᔅᑕᕆᔭᐅᔪᐃᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕐᒪᑕ ᓄᑕᐅᓕᖅᑎᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᖏᑦ, ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓕᖁᓪᓗᒋᑦ ᓴᐃᒻᒪᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕈᑎᒃᓴᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐱᑕᖃᓕᖅᑎᑦᓯᓗᑎᒃ ᐊᒃᖢᐃᓕᖅᑎᑕᐅᓂᒃᓴᖏᑕ ᐃᓄᓕᒫᓂ. ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᖃᕋᑦᑕ ᓇᓂᓯᓯᒪᓕᕆᐊᒧᑦ ᓄᓇᖅᑲᑎᒌᓂᑦ-ᓇᖕᒥᓂᕆᔭᐅᓪᓗᑎᒃ, ᓄᓇᖅᑲᑎᒌᓂᑦ-ᐱᓕᕆᐊᖑᓯᒪᓪᓗᑎᒃ ᐋᖅᑮᓯᒪᓕᕈᑎᒃᓴᐅᓇᔭᖅᑐᓂᒃ, ᓲᕐᓗ ᓄᑖᖑᓪᓗᓂ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᓕᐊᖑᓯᒪᔪᓂᒃ, ᐋᖅᑭᒃᓱᐊᖑᓯᒪᔪᓂᒃ ᑕᐅᑦᑐᕆᓂᐊᖅᑕᖏᑕ ᐃᓄᓐᓂᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒋᓪᓗᒋᑦ ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᓴᖅᑭᑕᐅᓯᒪᓕᕐᓂᐊᕐᖢᑎᒃ ᐃᓄᓐᓂᑦ. ᑲᑐᔾᔨᖃᑎᒌᖕᓂᖅᑎᒍᑦ, ᐃᑲᔪᖅᑎᒌᒃᑲᑦᑕ ᐱᕈᖅᑎᑦᓯᓯᒪᓕᕆᐊᒧᑦ ᐱᐅᓂᖅᓴᒥᒃ ᓯᕗᓂᒃᓴᖃᓕᖅᑎᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᓄᓇᓕᒋᔭᐅᔪᐃᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᓕᓕᒫᖏᓐᓂ, ᐊᒻᒪᓗ ᑕᒪᕐᒥᒃ ᑲᓇᑕᒥᐅᖑᖃᑎᒌᒃᑐᑦ.”
—ᓂᖅᑐᕐᓇᕐᑐᖅ, ᔭᔅᑎᓐ ᑐᕉᑑ, ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᖅ
“ᐅᒃᐱᕐᓇᑦᓯᐊᖅᑑᓪᓗᑎᒃ ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᑎᑕᐅᔪᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒥ ᑐᖖᒐᕝᕕᒋᔭᐅᒻᒪᑕ ᐃᓄᐃᑦ ᐋᓐᓂᐊᖃᓕᖅᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᓄᐃᖖᒋᑦᓯᐊᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ. ᑲᑐᔾᔨᓂᖃᕐᑐᑎᒃ ᐱᓕᕆᖃᑎᖃᕐᓂᐅᔪᐃᑦ ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᓐᓂᒃ ᐱᔾᔪᑎᒋᓪᓗᒋᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᐃᓄᐃᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᓕᐅᕐᓂᕐᓂ ᐅᓪᓗᒥ ᓴᖅᑭᑕᐅᓯᒪᓕᕐᓂᐊᖅᑐᓄᑦ ᐱᓯᒪᓕᕋᓱᐊᕈᑎᐅᒻᒪᑕ ᐱᐅᓯᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓕᖁᓪᓗᒋᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒥ ᖃᓄᐃᓕᖓᓐᓂᐅᔪᓄᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᓕᓕᒫᖏᓐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᐅᓂᖅᓴᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᓕᖅᑎᑦᓯᖁᓪᓗᒋᑦ ᐊᖏᓂᖅᓴᐅᔪᒥᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᓇᖕᒥᓂᖅ ᐃᓱᒪᓕᐅᕈᑎᓕᐅᕈᓐᓇᕐᓂᖏᑎᒍᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᐅᓚᑦᓯᓂᖃᕐᓂᖏᑎᒍᑦ.”
—ᐊᖏᔪᖅᑳᖅ ᓇᐃᑖᓐ ᐆᐱᑦ, ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᑦ ᑲᓇᑕᒥ
- ᐊᓯᖏᑦᑕᐅᖅ ᐱᔾᔪᑎᐅᓗᐊᖅᑐᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᐊᓂᒃᓯᒪᓕᓚᐅᖅᑐᓂ ᐅᑭᐅᕆᔭᖓᓂ ᑐᒡᓕᐊᓂ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᓂ ᒪᑯᓂᖓ ᐃᓚᖃᖅᐳᑦ:
- ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓕᓚᐅᕐᓂᖓᑕ ᓯᕗᓪᓕᐅᑎᓯᒪᓗᒋᑦ ᓱᕈᓰᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᖅ
- ᐋᖅᑭᒃᓱᐊᖑᓯᒪᓕᕐᓂᖓᑕ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓕᕐᓂᖏᑕᓗ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᓂᕿᒋᔭᒃᓴᓂᒃ ᐱᓯᒪᓕᕆᐊᖅᐸᓐᓂᕐᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᖅᑎᒻᒪᕆᒋᔭᐅᔪᑦ ᑎᒥᖁᑎᖓᑦᑕ
- ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᑦ ᓄᑖᖑᓪᓗᑎᒃ ᑲᔪᓯᑎᑕᐅᓯᒪᓂᖏᑕ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥ ᐊᒻᒪᓗ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥᐅᓄᑦ ᒪᓕᒐᖁᑎᓄᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᖁᑏᑦ
- ᐃᑲᔪᖅᓯᒐᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᑎᓕᐅᕆᓯᒪᓕᕐᓂᖅ ᑎᓕᔭᐅᓯᒪᓕᕈᑎᓂᒃ ᖃᐅᔨᒋᐊᖅᓯᒪᓕᖁᓪᓗᒋᑦ ᐊᔾᔨᒌᖖᒋᐅᖅᑐᑎᒍᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᐃᓕᓐᓂᐊᓕᓵᖅᑐᓄᑦ ᐱᒋᐊᕐᕕᖃᕐᓗᑎᒃ ᒍᕇᑦ 12-ᒧᑦ ᐃᓕᓐᓂᐊᖅᑎᑕᐅᕙᓐᓂᖏᑦᑕ
- ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓚᐅᖅᓯᒪᕗᑦ ᕕᑉᕈᐊᕆ 2017-ᒥ ᐊᑎᓕᐅᖅᑕᐅᒻᒪᑕ ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᖓᓂᕐᒥᐅᓄᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓯᒪᔾᔪᑎᑦ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᐊᕐᓂᖏᓐᓄᑦ. ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᓚᐅᖅᓯᒪᕗᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᖃᖅᑎᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᓇᓕᖅᑲᕇᒃᓗᑎᒃ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓐᓂᐊᕐᓂᖏᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᒐᕙᒪᐅᔪᑦ ᑕᐃᒪᐅᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᑕ ᓴᐃᒻᒪᖃᑎᒌᒃᐸᓪᓕᐊᓂᕐᒥ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᓄᑦ.
- ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᑦ ᐃᒃᓯᕙᐅᑕᖃᑎᒌᒃᑐᑎᒃ ᐃᒃᓯᕙᐅᑕᖃᖅᐳᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᕆᔭᐅᔪᒥᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᖏᔪᖅᑳᕆᔭᐅᔪᒥᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᒃᑯᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ. ᐃᓚᖏᔭᐅᔪᐃᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᓄᑦ ᐃᓚᖃᖅᐳᑦ ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᓐᓂ ᒥᓂᔅᑕᕆᔭᐅᔪᑦ ᑲᑎᒪᔨᒋᔭᖏᓐᓂᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓂᕈᐊᖅᑕᐅᓯᒪᓪᓗᑎᒃ ᓯᕗᓕᖅᑎᒋᔭᐅᔪᓂᒃ ᓄᓇᑦᓯᐊᕗᑦ ᒐᕙᒪᖓᓐᓂᑦ, ᓄᓇᕗᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᒃ ᑎᒥᖓᓐᓂᑦ, ᐃᓄᕕᐊᓗᐃᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖓᓂ ᑯᐊᐳᕇᓴᖓᓐᓂᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᒪᑭᕕᒃ ᑯᐊᐳᕇᓴᖓᓐᓂᑦ.
- ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᑦ ᐃᓚᖃᑕᐅᑎᑦᓯᒻᒥᔪᑦ ᑐᓵᔭᖅᑐᕐᓯᒪᕙᒃᑐᓂᒃ ᐊᖏᔪᖅᑳᖑᓪᓗᑎᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᒪᒃᑯᒃᑐᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᑲᑎᒪᔨᖏᓐᓂᑦ, ᐸᐅᒃᑑᑎᑦ ᐊᕐᓇᐃᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᑲᓇᑕᒥᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᐃᑦ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥ ᑲᑎᒪᔨᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥᑦ.
- ᐱᑭᐊᓚᓱᐊᕐᓱᐊᖅ, ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᒻᒥᔪᖅ ᑲᓇᖕᓇᖓᓂ ᐃᒪᖅ ᐹᓕᓐᔭᒥᒃ, ᐃᓚᒋᔭᐅᖃᑕᐅᒻᒪᑦ ᓯᓚᕐᔪᐊᓕᒫᒥ ᐱᑕᖃᐅᒻᒪᕆᒃᑑᓂᖓᓂᒃ ᑕᕆᐅᒥ ᐆᒪᓂᖃᖅᑐᖁᑎᐅᔪᓂᒃ – ᐃᑲᔪᕈᑎᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐅᓄᖅᓯᓯᒪᕙᓐᓂᖏᑕ ᑕᕆᐅᒥ ᐆᒪᔪᖁᑎᐅᔪᓄᑦ, ᐃᓚᖃᖅᖢᒋᑦ ᑑᒑᓕᖕᓂᒃ, ᐊᐃᕕᕐᓂᒃ, ᓇᑦᑎᕐᓂᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ᓇᓄᕐᓂᒃ, ᐃᓚᖃᕆᓪᓗᒋᑦ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓂᒃ ᑎᖕᒥᐊᖁᑎᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᔾᔨᒌᖖᒋᐅᖅᑐᓂᒃ ᐃᖃᓗᖕᓂᒃ.
- ᒪᓕᒃᓗᒋᑦ ᐅᖃᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᓯᓚᐅᑉ ᐊᓯᔾᔨᖅᐸᓪᓕᐊᓂᖓᓄᑦ ᐅᓂᒃᑳᓕᐊᖑᓯᒪᔪᓂ, ᑕᐃᔅᓱᒪᓂᑐᖃᐅᓂᖅᓴᒥᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓯᕗᓂᐅᓂᐊᖅᑐᒥ ᐆᓇᖅᓯᕙᓪᓕᐊᓂᖓᑕ ᑲᓇᑕᐅᑉ ᓯᓚᖓᓂ, ᐃᒪᓐᓇᐃᑉᐸᓐᓂᒥᓂᑦ, ᒪᕐᕈᐃᖅᑕᕈᓐᓇᖅᓯᓯᒪᒻᒪᑦ ᖁᑦᑎᖕᓂᖅᐸᐅᓪᓗᓂ ᓯᓚᕐᔪᐊᓕᒫᒥ ᓯᓚᐅᑉ ᐆᓇᖅᓯᕙᓪᓕᐊᓂᖓᓂᑦ. ᑲᓇᑕᐅᑉ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᖓ ᐆᓇᖅᓯᒋᐊᖅᓯᒪᓕᕐᒪᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐆᓇᖅᓯᕙᓪᓕᐊᖏᓐᓇᕐᓂᐊᖅᑐᓂ ᐅᖓᑖᓄᐊᖅᓯᒪᓕᕐᓗᒍ ᒪᕐᕈᐃᕈᓐᓇᕐᓗᓂ ᓯᓚᕐᔪᐊᓕᒫᒥ ᐆᓇᖅᓯᕙᓪᓕᐊᓂᖓᑕ ᖁᑦᑎᖕᓂᕆᔭᖓᓂ.
- ᐃᓄᐃᑦ ᐃᒡᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᓕᐊᕆᓯᒪᔭᖏᑦ
- ᐃᓄᐃᑦ ᓄᓇᖓᓐᓂᕐᒥᐅᓄᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓯᒪᓕᕈᑎᑦ ᐃᓄᐃᑦ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᐊᑎᒌᖕᓂᖓᓄᑦ
- ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᖏᔪᖅᑳᖅ ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᒃᑯᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑐᓴᖅᑎᑦᓯᓂᖓᑦ ᐃᓄᐃ-ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖓᓐᓄᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖑᓂᐊᖅᑐᓂᒃ
- ᐃᓄᐃᑦ ᑕᐱᕇᒃᑯᑦ ᑲᓇᑕᒥ – ᐅᑭᐅᖓ 2-ᖓᓂ ᑐᓴᒐᒃᓴᐃᑦ ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᑦ
- ᑲᓇᑕ ᓯᕗᒻᒧᒋᐊᖅᑎᑦᓯᓯᒪᔪᖅ ᓴᐃᒻᒪᖃᑎᒌᒃᓯᒪᓕᕐᓂᒃᓴᒧᑦ ᐊᔾᔨᖃᖖᒋᑦᑐᑎᒍᑦ ᒪᒥᐊᕝᕕᖃᕐᓂᕐᒥᓐᓂᑦ ᐊᕼᐃᐊᕐᒥᐅᓄᑦ
- ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᖅ ᒪᒥᐊᕝᕕᖃᕐᓂᖓ ᐃᓄᓐᓄᑦ ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᑦ ᐊᐅᓚᑦᓯᓂᕆᓚᐅᖅᓯᒪᔭᖏᓐᓄᑦ ᐳᕙᒡᓗᒃᑐᑦ ᐊᐅᓪᓚᖅᑎᑕᐅᕙᓚᐅᖅᓯᒪᓂᖏᑕ ᐅᑭᐅᖏᑦ 1940-ᐃᑦ ᐊᒻᒪᓗ 1960-ᐃᑦ ᐊᑐᖅᑎᓪᓗᒋᑦ
- ᐳᕙᒡᓗᓕᖃᑦᑕᕐᓂᐅᑉ ᓄᖑᑎᑕᐅᓯᒪᓕᕐᓂᒃᓴᖓᓄᑦ ᑐᖖᒐᕝᕕᖁᑎᒃᓴᐃᑦ ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᑦ
- ᓇᓂᓚᕗᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᖅ
- ᑮᓇᐅᔭᖁᑎᒋᔭᐅᓂᐊᖅᑐᑦ 2019-ᒥ – ᐃᑲᔪᕈᑎᒃᓴᐃᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓯᕗᓪᓕᖅᐸᐅᑎᑕᐅᖁᔭᖏᓐᓄᑦ
ᑲᓇᑕᒥ ᐊᖏᔪᖅᑳᕐᔪᐊᑉ ᑐᓴᒐᒃᓴᓕᕆᔨᖏᑦ: [email protected]
ᑖᒃᑯᐊ ᑎᑎᕋᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐅᕙᖖᒐᑦ ᐱᔭᐅᓯᒪᓕᕈᓐᓇᕐᒥᔪᑦ https://pm.gc.ca/